Klima aletinin tarihi insanlık denli eskidir. İlk insanoğlu ten ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor uydurmak için hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak için akarsu gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kellelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk şanlı kullanma yerını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her bugün 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail fen gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kellelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanoğlu, henüz erinç ve zengin evetşayabilmek için klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima şatafatlı olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut aksiyonyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam itibar etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik oldu. Artık klima namevcut aksiyonyerlerinde kimesne çkırmızıışmak istememektedir. Önce aksiyonyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor aletı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece yazın serinlemek için kullanılan bir alet olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak için tercih edilen alet yapmıştır. Klima kullanma kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye kellelamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği karşıtsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde nispeten karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana reva seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlamlanamaması, doğru montaj icraatının yapılmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin indinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate kırmızıınmalıdır. Klima aletı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak ufak tefek bir sondaj yapılmalıdır.